Dokter, politie, brandweer en de gevangenis - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Dokter, politie, brandweer en de gevangenis - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Dokter, politie, brandweer en de gevangenis

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

23 Maart 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Ik heb afgelopen week vooral geharkt en een beetje in werkplaats geholpen met onderhoud aan de machines. Het spuiten van bestrijdingsmiddelen over gewassen wordt hier met helikopters en of vliegtuigen gedaan. Ik heb deze week een helikopter dit zien doen. Echt bizar hoe die piloot met dat ding vliegt. Laag over het gewas en dan net op tijd de helikopter omhoog halen, want anders zit hij in de elektriciteitskabel. Ik heb ook de trekker met hark teruggereden naar het ons bedrijf. De rit duurde 2 uur. Ik ben toen langs een gevangenis gereden, de North kern state prison. Indrukwekkend hoe dat er uitziet. Al die wachttorens en al die hoge hekken. Heb toen ook nog een aantal gevangen gezien die buiten liepen, in oranje overals.

De ellende begon allemaal afgelopen vrijdag.
Vrijdagmiddag wilde ik nog even verder gaan met de scharnieren van de vrachtwagens. Ik moest hiervoor met een slijptol de galvanisatie laag van een pijp afhalen voor het lassen. Toen heb ik met de slijptol mijn linker wijsvinger geraakt. Ik ben toen bijna van mijn stokje gegaan, begon te zweten en mijn hoofd voelde raar. Ik ben toen naar een dokter gebracht (kijken of het gehecht moest worden). Twee uur later dan dat het gebeurt was, was ik bij de dokter. Bij de dokter hebben ze foto’s gemaakt of ik mijn bot niet had geraakt. En dit bleek gelukkig niet het geval te zijn, maar het moest wel gehecht worden. Ik zit nu dus met 3 hechtingen in mijn vinger. Aanstaande maandag moet ik terugkomen ter controle en dan waarschijnlijk over 10 dagen mogen de hechtingen eruit. Ik kreeg ook medicijnen voorgeschreven, pijnstilling en antibiotica. Het recept heb ik die avond ingeleverd bij de apotheek en de dag er na kon ik de medicijnen ophalen. Dus zaterdagmiddag de medicijnen opgehaald en daarna boodschappen gedaan met Peter. Ik ben toen lang een brandweerkazerne gereden met de brandweerauto’s voor de deur.
Zaterdag heb ik een Amerikaanse telefoon aangeschaft met een Amerikaans telefoonnummer. Daarna nog even getankt en toen is Peter zijn portemonnee vergeten. Hij had zijn portemonnee laten liggen op de pomp, hij kreeg een telefoontje en was afgeleid. Hij kwam hierachter toen we bijna thuis waren. We zijn toen omgedraaid en weer naar het tankstation gegaan. Daar lag hij niet meer en we zijn toen naar een politiebureau gegaan in de buurt om aangifte te doen. Het politiebureau in Tulare was echter gesloten voor aangiften. Toen maar doorgereden naar Visalia, een grotere plaats. Dit politiebureau was echter gesloten op zaterdag, zondag en op feestdagen. Dus we hebben geen aangiften kunnen doen.
Peter vroeg aan mij of ik 100 dollar voor hem wilde pinnen en ik had aangegeven dat dat geen probleem was. Bij een bank aangekomen wilde ik pinnen, bleek dat ik mijn pinpas niet meer kon vinden. Had eerder op de dag nog wel gepind met de pas. Toen maar even met de creditkaart gepind. Mijn pinpas is geblokkeerd.
Dit alles heeft dus de hele zaterdagmiddag in beslag genomen terwijl we eigenlijk van plan waren om bij een truck show en drag race te gaan kijken. Ik hoop dat ik dit nog wel een keer kan meemaken (het kijken naar een truck show en/of drag race, het andere hoop ik niet meer).

Met mijn vinger gaat het goed. Ik heb geen last van mijn vinger. Moet wel elke dag het verband verschonen.

Ik heb dus alle hulpdiensten wel gezien in een weekend. Hoop dat dit niet een gewoonte gaat worden.


  • 23 Maart 2014 - 20:54

    Wesley De Hoogen:

    Leuk stukje Andre. Wat een pech allemaal in 2 dagen. Wat doe je precies in amerika? stage voor je studie?


  • 23 Maart 2014 - 22:14

    Gino Teunisse:

    Heey André !
    Pfff wat een weekend man :(
    Hoop dat het snel beter gaat !
    En dat je een leuke week krijgt

  • 24 Maart 2014 - 16:49

    Vander Wal:

    Hetlftig 911-weekend. Kun je deze uitjes alvast afvinken.

  • 24 Maart 2014 - 20:21

    Wilma Van Stein:

    Ha die André,

    Wat een belevenissen. Je maakt wel heel veel mee in korte tijd en je hoeft je dus niet te vervelen.
    Afgezien van je werk met machines, doe je ook je was en leer je nu ook al verbinden! En dit is nog maar het begin. Nu even geen rare dingen meer doen, hoor! Hoe warm of koud is het daar eigenlijk?
    Take care,

    Groeten van ons

  • 26 Maart 2014 - 11:40

    Martine:

    Jeetje Andre, dat is allemaal pittig!
    Als je vinger maar goed geneest en dat je nergens blijvend last van hebt.
    Wat betreft die pinpassen, kunnen er nog meer toevalligheden achter elkaar gebeuren zeg?!:)

    Ik hoop dat je nog zo'n truckshow en dragrace zal meemaken; ik ben nu al benieuwd naar foto's en verhalen daar over (en de autocross jongens ook denk ik)

    Succes en veel plezier verder!
    Groetjes, Martine

  • 26 Maart 2014 - 19:49

    J:

    Hallo Andre je bent net een week weg wat jij allemaal al niet mee maakt het was toch niet vrijdag de 13? Dit kan iedereen gebeuren toch .Het komt allemaal weer goed . Ongeluk ligt in een klein hoekje. Verder vermaak jij je prima een mooi verslag naar ons gestuurd.maak er weer een mooie tijd van . Groetjes Johelma

  • 02 April 2014 - 12:15

    Anja Oskam:

    Hoi Andre, dat is een heftig verhaal wat je daar schrijft. Ik hoop dat je snel opknapt.
    Zo zie je nog wat van de omgeving. Veel plezier en geniet van alles wat op je pad komt.
    Groetjes Anja

  • 03 April 2014 - 08:13

    Lies Den Ouden:

    Hoi Andrė,
    Leuk om even mee te lezen hoe het met je gaat. Gooi alles maar op ervaring opdoen, zulke dingen gebeuren je niet nog eens. Succes man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 25920

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: