Van hakselaarchauffeur naar strontschepper - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Van hakselaarchauffeur naar strontschepper - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Van hakselaarchauffeur naar strontschepper

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Andre

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Hallo allemaal met mij gaat alles goed ik vermaak mij nog steeds heel erg goed en er is genoeg werk te doen voor ons. Afgelopen week hebben we het allerlaatste wheat gemaaid voor dit jaar. Inmiddels ben ik hoofd mestscheppen. Ik moet namelijk met een 30 tons long arm kraan een aantal putten met mest leeghalen. Ik doe ongeveer 3 dagen over 1 put leeg te halen, maar het zou binnen 1 dag moeten kunnen. Dus ik moet nog even oefenen met sneller draaien zodat ik het ook red binnen een dag. Ik moet tegen de vrachtwagenchauffeurs vertellen wat ze moeten doen. Ik heb 5 vrachtwagen die ik moet vullen en ik sta geen moment stil met de kraan. Het is wel lastig om met de chauffeurs te communiceren, omdat ze alleen Spaans spreken. Maar gelukkig zijn er twee Mexicaanse chauffeurs die wel redelijk Engels kunnen.
Ik heb ook de eerste kilometers gemaakt op een vrachtwagen met mestverspreider. Ik moest namelijk compost uitrijden op het land. Ik moest met de shovel zelf de vrachtwagen laden en daarna naar het veld rijden en daar het compost verspreiden.

Een aantal weken geleden ben ik met een groep (Peter, Eise en Tim) naar de bergen geweest. We gingen met een oude jeep (Willy uit 1946). We hebben in een huisje in de bergen overnacht. Het avondeten en ontbijt hebben we klaar gemaakt op het kampvuur (echt kamperen). De volgende dag zijn we met de jeep verder de bergen ingegaan en hebben daar een wandeling gemaakt van 2,5 uur. Na de wandeling zijn we met de jeep tot 9115 ft geweest (off road).

Ik heb ook een Amerikaanse verjaardag meegemaakt. Tim werd namelijk 25 jaar en er was een surprise party georganiseerd. Het was erg gezellig en heb weer een aantal gezellige mensen ontmoet.

Afgelopen weekend ben ik naar een meer geweest met een boot en heb ik daar gewaterskied en op een wake board gestaan. Het was een warme dag en het water was lekker verkoelend. We waren weer met een gezellige groep en hebben na afloop lekker pizza gegeten.

Dit was weer een berichtje vanuit het altijd zonnige Californië, was vandaag 43 graden Celsius.

  • 10 Juni 2014 - 20:48

    Ed:

    Hoi André,

    Wilma heeft al een paar keer gereageerd op je verslag en deze keer is het de beurt aan mij.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin en kom je met divers materieel in aanraking om mee te werken.
    Is het tot op heden een beetje wat je ervan verwacht wat betreft de werkzaamheden die je moet doen of had je een heel andere voorstelling van het geheel.
    En voel je je ook al een beetje thuis in het engels praten of praat je nog veel nederlands omdat er meerdere nederlanders op de zelfde locatie zitten.
    Bij ons gaat het allemaal zijn gangetje Casper krijgt donderdag zijn examen uitslag, we zijn benieuwd.
    Zijn engels ging bovenverwachting maar nederlands ging weer slechter, er valt geheel geen voorspelling te doen naar welke kant het balletje zal rollen.
    Over twee weken hebben we alweer het laatste weekend op de camping en moeten we de caravan weer weghalen. Deze gaat dan weer voor een paar weekjes naar de stalling. Onze vakantie begint pas eind juli, Wilma kon niet eerder vrij krijgen.. We gaan weer naar Kroatie en wel naar het eiland KRK.
    Ik hoop dat je je de komende tijd nog amuseert en zie je volgende reisverslag graag tegemoet.

    groetjes

    Ed en Wilma

  • 14 Juni 2014 - 16:29

    Martine:

    Hoi André,

    Leuk om je verhalen weer te lezen!
    Die mest geur blijft nog wel een tijdje hangen bij je :) Maar leuk dat jij het mag aansturen. Straks spreek je ook nog Spaans als je terug komt :)

    Goed om te horen dat je het harde werken afwisselt met gezelligheid!
    Wakeboarden heb ik ook nog eens geprobeerd in Canada, dat is nog best moeilijk. Ik hoor van Han dat je gezellig mee praat in de 'autocross app'. Gaat je vader nog een keer in je auto rijden nu jij er niet bent?
    En ga je nog crossen als je terug komt of heb je dan in Amerika zoveel spannendere sporten gedaan dat er aan autocross niks meer aan is? :P

    Geniet er verder van!
    Groetjes ook van Han,
    Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 25918

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: