Rondreis door California + Las Vegas - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Rondreis door California + Las Vegas - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Rondreis door California + Las Vegas

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

18 November 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Hallo Nederland,

Het is al weer twee maanden geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Ik heb een tijdje niks van mij laten horen, omdat ik niet zoveel spannende dingen meegemaakt had. Inmiddels heb ik weer een aantal leuke dingen gedaan, dus daarom maar weer even een update.

Eerst zal ik even vertellen wat voor werkzaamheden ik de afgelopen tijd heb gedaan. Ik ben de laatste tijd vooral bezig geweest met stront scheppen. Ik moest de koeienhokken weer schoonmaken met de shovel en in de vrachtwagens dumpen. Ik heb ook nog even wat milo en alfalfa gehakseld en gemaaid. Het maisseizoen zit er helaas al weer op, maar er wordt nog wel af en toe wat luzerne gehakseld. Vrijdag 31 oktober was het Halloween en wij waren uitgenodigd bij Stephanie van Beek, want ze vierde haar verjaardag en een Halloweenfeest in één. Ze vierde het in Salinas een plaatsje 4 uur rijden vanaf Tipton. We zijn daar vrijdagmiddag heen gegaan en hebben daar in een Hotel overnacht.

We hebben ook een gast gehad bij ons in huis. Een Nederlandse jongen (Ken Mensen) die uit Alberta (Canada) kwam. Hij had net 3 maanden op een combine gezeten en wilde even bij Roel kijken hoe het hakselen ging. Hij is ongeveer 7 dagen bij ons geweest en daarna weer terug gegaan naar Canada.

Op maandag 3 november ben ik begonnen met mijn rondreis met als eerste stop Los Angeles. Ik ben op dezelfde dag dat ik aankwam bij het hotel even de Hollywood Boulevard opgelopen. Zonder dat ik de intentie had, liep ik op de walk of fame. De volgende dag kwam Ken even langs. Hij vloog op woensdag terug naar Canada. Ik ben met hem naar de Universal studios Hollywood geweest. Bij de Universal studios hebben we een rondrit gemaakt langs alle studio’s en een aantal special effect gezien. Verder nog in een aantal achtbanen gezeten en de dag was zo voorbij.
Op woensdag 4 november ben ik met Ken bij het Hollywood teken in de bergen geweest en daarna is hij naar het vliegveld gegaan. Na het bekijken van het Hollywood teken ben ik een Hop on Hop off bus ingestapt. Met deze bus ben ik door Beverly Hills en Rodeo drive (PC hoofdstraat van Beverly Hills) gereden richting de Santa Monica Pier. Hier even uitgestapt en over de pier gelopen om even van het uitzicht te genieten. Vervolgens ben ik weer op een bus gestapt naar Venice Beach en Fiserman’s Village (vissersdorp) en Marina Del Rey (haven).
Na mijn bezoek aan Los Angeles ben ik naar San Diego gereden. In San Diego heb ik een vliegdekschip bekeken (USS Midway) en ben ik even bij de Mexicaanse grens geweest.
Op zaterdag 8 november weer vertrokken uit San Diego om in 2 dagen naar San Francisco te rijden. Ik had een hotel geregeld in San Luis Obispo maar daar heb ik helaas niet overnacht. Ik kreeg in Lompec een lekke band. Ik werd door een andere bestuurder op deze lekke band geattendeerd, even snel het bandje gewisseld en op zoek naar een garage. Het was inmiddels rond 3 uur en vindt dan maar eens een garage die nog open is. Na driekwartier rondrijden en rondvragen had ik uiteindelijke een garage gevonden die open was. Helaas konden ze mij daar niet dezelfde dag helpen en moest ik zondagochtend (de volgende ochtend) terugkomen. Dus een hotel geregeld in Lompec en zondagochtend om 9.00 was ik bij de garage. Het was druk op de zondagochtend bij de garage en rond een uur of 11.00 kon ik mijn reis weer voortzetten naar San Francisco. Ik ben helemaal langs de kust van San Diego naar San Francisco gereden via highway 1. Dit was een mooie route met aan de ene kant van de weg de bergen en aan de andere kant de oceaan. Ik heb dolfijnen en zeehonden kunnen zien langs deze weg. Ik was op zondag avond veilig en wel aangekomen in San Francisco.
Op maandag 10 november ben ik naar de haven gelopen en daar gekeken bij een onderzeeboot (USS Pampanito). Na het bekijken van deze onderzeeboot heb ik een cruise gemaakt met een boot die onder beide bruggen van San Francisco, de Golden Gate Bridge en de Bay Bridge, doorvoer. Vanaf de boot had je een redelijk goed uitzicht op de stad. Het zicht was niet optimaal, omdat het een beetje mistig was. Na de cruise heb ik een fiets gehuurd en ben ik over de Golden Gate Bridge heen gefietst.
Met de beroemde kabeltrams van San Francisco ben ik wezen rond toeren op dinsdag. Ik ben daarbij even in China Town en Union Squire wezen kijken. Daarna heb ik even een uurtje geschaatst op een ijsbaantje in de buurt van de haven. Verder heb ik nog even rond de haven gelopen om even later weer met de kabeltram terug te gaan.
Op woensdag 12 november ben ik naar Alcatraz geweest. Dit is de beroemde gevangenis dat op een eiland ligt in de Bay van San Francisco. De volgende dag ben ik vroeg opgestaan, omdat ik een lange autorit voor de boeg had. Ik ben namelijk van San Francisco naar Las Vegas gereden. Omstreeks 7.00 pm kwam ik aan bij mijn hotel in Las Vegas. S ’avonds ben ik even de strip op gegaan en even in de casino’s wezen kijken. Vrijdag 14 november ben ik naar de Hoover dam geweest. De hoover dam ligt maar een uurtje rijden van Las Vegas. Ik heb een rolleiding door de Hoover dam gevolgd en even van de omgeving genoten. Ik kon Las Vegas niet verlaten zonder een foto te hebben van het beroemde Las Vegas teken aan het begin van de Strip. Deze foto heb ik dan ook maar even laten maken. Zaterdags was er in één van de casino’s een gunshow. Dit was gewoon een beurs maar dan met allerlei wapens en munitie. Dit was indrukwekkend om te zien.
Zondagochtend ben ik weer terug naar Tipton gereden en ben ik zonder problemen aangekomen. In totaal heb in 2000 miles gereden tijdens mijn rondreis.

De tijd gaat snel, want met ongeveer een maand ben ik weer terug in het koude Nederland.

Groetjes en tot snel

• 18 November 2014 - 20:25

Anneleen En Ronald:

Jeetje Andre, wat een geweldige verhalen van je rondreis. Heel bijzonder wat jij 'even gauw' allemaal gedaan en gezien hebt zeg. Dat had je je een jaar geleden niet kunnen voorstellen. Dat je zomaar in je eentje zo'n trip maakt, je hotels boekt, kilometers vreet of eigenlijk miles vreet, pech onderweg en hulp vragen allemaal in het engels. Nu je dit allemaal hebt meegemaakt kun je de hele wereld aan! Logisch dat je op de Wall of Fame terecht komt. Daar hoor je gewoon thuis.
    Geniet nog maar even een klein maandje. De tijd gaat nu heel snel he. Wij wensen je nog fijne weken en nu alvast sterkte bij het afscheid nemen.
    Lieve groeten van Ronald en Anneleen.

• 19 November 2014 - 18:51

Ed Guit:

Hoi André,

is inderdaad een tijd geleden dat je wat van je hebt laten horen. Maar zo te lezen heb je het goed naar je zin en doe je een hoop leuke indrukken op en heb je ook nog het nodige gezien van Amerika.
    En er is nog veel meer te zien in Amerika wat de moeite waard is, je kan dus nog de nodige vakanties die kant op gaan.
    Heb je trouwens al een datum geprikt dat je terug vliegt of laat je dit nog even in het midden.
    Bij ons gaat het allemaal zijn gangetje Simone is druk bezig met haar Master en heeft gelukkige na een hele hoop sollicitatie brieven eindelijk een stageplek gevonden waar ze in januari kan beginnen, Casper is druk bezig met zijn studie Civiele Techniek in Alkmaar, hij zowaar bijna elke dag wel aan het studeren ( wie had dat gedacht) en wel zonder op zijn huid te hoeven zitten en Lisette is druk doen met haar co schappen het is 's morgens vroeg Bus of trein van 7.00 / 7.30 uur en is meestal pas rond 19.00 uur weer thuis, eet dan vlug een hapje en gaat dan nog even trainen.
    Met Wilma en mij gaat het zijn gangetje daar is niet zoveel over te vertellen.
    Er wordt dit jaar heel geen sinterklaas gevierd met suprises buiten de huize Guit om hadden de anderen geen zin om surprises te we gaan nu een spelletjes avond houden, gezellig sinterklaas.
    André dit was het wel weer zo'n beetje, geniet nog van je laatste weken in Amerika en we zien je hopelijk weer een keer als je terug bent.

Groetjes

Wilma en Ed

• 22 November 2014 - 14:12

Martine:

Hoihoi André,

Mooie avonturen! Even pech met zo'n lekker band, maar ook dat komt weer goed. Mooi verhaal voor later;)
    Wat een dam zeg die Hoover dam!!
    Ben blij om te horen dat je een leuke rondreis hebt gemaakt en Las Vegas mag inderdaad niet ontbreken.
    Geniet er nog even van! Voor je het weet ben je weer hier en dan is Amerika al snel 'lang geleden'.

Tot snel!
    Martine

• 25 November 2014 - 16:09

Marjon:

Hee André,

Goh, jij maakt toch wat mee tijdens je verblijf in de States! Leuk hoor en ook ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen. Denk dat het een onvergetelijk jaar voor je gaat worden.
    Nog veel plezier tijdens je laatste weken daar en we zien je binnenkort!
    Alvast een goede terugreis gewenst.

Groetjes,
    Marjon