Home sweet home - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

13 December 2014 | Nederland, Purmerend

Hallo,

Ik ben weer terug in het koude, natte en winderige Nederland. Ik kon helaas niet de zon meenemen, omdat mijn koffer al te zwaar was. Ik zal nog even een klein verslag geven van de laatste maand in Amerika.

De week nadat ik terug was gekomen van mijn rondreis door Californië hebben we de laatste milo gemaaid. Op zaterdag 22 november hadden we een kerstfeest bij ons op het bedrijf. Dit feest vond plaats in de werkplaats, dus we zijn een aantal dagen bezig geweest om alles schoon te maken en op te ruimen. Het feest was voor alle werknemers en klanten van Roel Hofstee. Het feest was erg gezellig en het eten en drinken was goed geregeld. Op 27 november heb ik Thanksgiving meegemaakt in Amerika. Dit is gewoon weer een extra familiedag, om gezellig met de familie te eten en te drinken. In de week na Thanksgiving, begin december, hebben we nog wat alfalfa gemaaid en gehakseld. Dit bleek later de laatste keer hakselen en maaien voor mij.
Op Sinterklaasavond kwamen Elisa en Tim van Beek pannenkoeken bakken bij ons en de pannenkoeken waren lekker. In Amerika doet men niet aan Sinterklaas.
Ik heb mijn auto verkocht in het laatste weekend dat ik in Amerika was. Ik heb er nog een mooi bedrag voor gekregen. In de laatste week heb ik de laatste cheques gecashed bij de bank. Op zondag 7 december ben ik wezen kijken bij een trekkertrek wedstrijd. Bij deze trekkertrek deden alleen oude trekkers en pick-ups mee. Vanaf zondag ben ik ook mensen gedag gaan zeggen die ik niet meer zou zien.
Mijn laatste werkdag was maandag 8 december. De paar dagen daarna heb ik nog een beetje rond de werkplaats gerommeld en heb ik de laatste wasjes gedraaid. Natuurlijk heb ik ook mijn kamer even opgeruimd in de dagen tussen mijn laatste werkdag en de dag dat ik weg ging. Op de laatste avond in Amerika ben ik uiteten geweest met Peter, Eise, Tim en Micha.
Op donderdagochtend heeft Peter mij naar vliegveld gebracht. We waren mooi op tijd in Los Angeles dus hebben we nog even wat gegeten aan de kust. Het inchecken ging allemaal goed, moest alleen wat bijbetalen, omdat mijn koffer 30 kg was in plaats van 23 kg. De vlucht zelf ging helemaal goed, twee kleine turbulentie gebieden maar dat merkte je amper.

Ik heb negen mooie maanden gehad in Amerika. Ik heb veel leuke momenten gehad, maar af en toe ook minder leuke momenten. In de negen maanden heb ik veel gezellige mensen ontmoet en die ga ik niet zo snel gaan vergeten.

  • 13 December 2014 - 23:11

    Bram En Ina:

    Hallo Andre,

    Allereerst welkom thuis! De negen maanden zijn naar mijn gevoel om gevlogen,ik weet niet of jij dat gevoel deelt? We hebben genoten van je verhalen.Het was volgens mij een belevenis die je je levenlang zal bij blijven.
    Het zal ook best wel weer wennen zijn in het koude kikkerlandje.Ook zal het wel een hele omschakeling zijn om de Nederlandse gewoontes je weer eigen te maken.
    Je zult in ieder geval wel weer blij zijn je familie te zien.
    We willen je,samen met je familie hele fijn feestdagen toe wensen.

    Groetjes,Bram en Ina

  • 14 December 2014 - 19:31

    Anneleen En Ronald:

    Hoi André, Welkom terug in Nederland. Eerlijk gezegd wisten we niet dat je nu al kwam. Wij dachten 'pas' rond de 17e. Laatste keer dat ik je ouders sprak ben ik vergeten het te vragen. Maar goed, je bent weer heelhuids thuis! Dat is in elk geval het belangrijkste. Een koffer en een hoofd vol bagage. Ervaringen die je nooit meer zult vergeten en waar je vast met een goed gevoel op terug kijkt. Waar je ook veel van geleerd hebt. En natuurlijk: vloeiend Amerikaans (is toch anders dan Engels, maar toch...!)
    Het is vast weer heel fijn om echt thuis te zijn, bij je vader en moeder en bij Silvia. En niet te vergeten opa's en oma's! Geniet ervan en kom lekker bij van de reis.
    Wij hebben genoten van je verhalen. Je hebt steeds heel leuk geschreven en met de foto's erbij konden we goed met je meeleven. We gaan elkaar vast binnenkort wel een keer zien.

    groeten van Ronald en Anneleen.

  • 15 December 2014 - 18:46

    Wilma Van Stein:

    Hoi André, fijn dat je weer heelhuids thuis bent. Met heel veel leuke (en dus wat minder leuke) ervaringen rijker. De tijd lijkt eigenlijk supersnel gegaan. Weet zeker dat de fam ook weer heel blij is dat je er weer bent!!Hoop je ergens weer eens tegen het lijf te lopen! Kom maar even lekker bij en dan zul je zien dat dit kikkerland toch ook zijn charmes heeft, toch??!! Groet, de Guitjes

  • 16 December 2014 - 19:16

    Cees Bark:

    Andre, fantastisch dat je dit hebt kunnen doen. Mooie ervaring. Onze Peter heeft telkens je verhalen door gestuurd dus we waren op de hoogte van je ervaringen. We zijn zelf daar ook geweest (is al weer 15 jaar geleden en zijn nu weer de video banden aan het bekijken) dus we weten een klein beetje hoe het voelt tussen die yankees.
    Nou dat wilde ik ff kwijt. Groeten van Elly en Cees Bark

  • 16 December 2014 - 19:16

    Cees Bark:

    Andre, fantastisch dat je dit hebt kunnen doen. Mooie ervaring. Onze Peter heeft telkens je verhalen door gestuurd dus we waren op de hoogte van je ervaringen. We zijn zelf daar ook geweest (is al weer 15 jaar geleden en zijn nu weer de video banden aan het bekijken) dus we weten een klein beetje hoe het voelt tussen die yankees.
    Nou dat wilde ik ff kwijt. Groeten van Elly en Cees Bark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 1547
Totaal aantal bezoekers 25936

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: