Roadtrip Australië, Brisbane tot Cairns - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Roadtrip Australië, Brisbane tot Cairns - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Roadtrip Australië, Brisbane tot Cairns

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Andre

29 Juli 2017 | Nederland, Purmerend

Hallo Allemaal,

Waar was ik ook alweer gebleven met mijn verhaal in Australië. Volgens mij gegevens in Brisbane. In Brisbane was ik twee dagen, regenachtige dagen, en op zaterdag 8 juli ben ik vertrokken richting Noosa. In Noosa heb ik ook twee dagen doorgebracht. Dit was nodig, omdat ik vanuit Noosa met 4x4 auto’s naar Fraser Island zou gaan. Dit was een tour van drie dagen en twee nachten. We gingen met vier auto’s en in totaal met 32 mensen. Fraser Island is een eiland dat volledig bestaat uit zand en een schitterende natuur heeft. Je kunt alleen op dit eiland rijden met een 4x4 auto. Het rijden op het eiland was super mooi. We sliepen in kleine twee persoon tentjes en het eten was goed verzorgd. Vanaf het eiland hebben we veel walvissen gespot en een schitterende zonsondergang en zonsopgang gezien. Ze hebben mij ook nog even aan het werk gezet op het eiland. We kregen tijdens een rit een lekke band. Dus dan is deze jongen niet de beroerdste en steekt hij zijn handen uit zijn mouwen. De banden wissel duurde net iets langer dan bij de formule 1 maar we hadden verder geen problemen meer. Na afloop van de tour op Fraser Island ben ik nog met een groep mensen van de tour wat gaan eten en feesten. Na een ontzettend gaaf avontuur ben ik naar Agnes water gereden. Helaas was dit niet echt een geslaagde stop. In het hostel waren in totaal zes mensen hiervan waren er vijf Duitser die alleen maar met elkaar aan het praten waren. In de buurt was niet veel te doen, dus ben ik de volgende ochtend vroeg vertrokken en naar Airlie Beach gereden. Aangekomen bij Airlie Beach kwam ik Jeroen weer tegen (de Nederlandse jongen die dezelfde trip maakt als mij, maar dan in drieënhalf week). Die avond even gezellig een hapje wezen eten met hem. In Airlie Beach heb ik een zeiltocht gemaakt van een dag naar Whitsundays. Dit zijn een paar eilanden met schitterend wit zand en super gave uitzichten op de oceaan. Op de boot werd ook weer goed voor ons gezorgd. Al het eten en drinken (ook alcohol) zat bij de prijs in begrepen. Op de weg terug naar de haven hebben we hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Na aankomst in de haven hebben we s ’avonds nog een gezellige avond gehad met een groep van de boot.
De volgende stop was Townsville. In dit hostel ben ik een Frans Canadese dame tegen gekomen die ik al eerder had ontmoet in een voorgaand hostel. Met haar ben ik dan ook naar Magnetic Island geweest en daar een hele dag verbleven. We hebben daar een paar mooie wandelingen gemaakt. Tijdens de wandelingen hebben we verschillende wilde koala’s gezien, super gaaf en mooi. Maar na als dat wandelen ben je bezweet en daarom hebben we ook nog maar even gesnorkeld.
Na Townsville stond mijn laatste bestemming op de planning, Cairns. Ik wilde hier in ieder geval op vrijdag 21 juli wezen (dat was de planning), maar ik was hier al op woensdag 19 juli. In Cairns ben ik maar even naar de kapper geweest, want dit was al meer dan zes weken geleden gebeurd. Op de vrijdag ben ik naar Cape Tribulation en het Daintree rainforest geweest. Tijdens deze tour heb ik wilde krokodillen gezien en een wilde Casuarius gezien. Hoog op mijn lijstje van dingen die ik wilde doen stond duiken in het Great Barrier reef. Dit heb ik op zaterdag gedaan. Zaterdagochtend ben ik met een boot naar een ponton gevaren midden op zee en bij het koraal. Vanaf het ponton werden er verschillende activiteiten gedaan. Wat een schitterende belevenis is het duiken tussen al dat koraal. Na het duiken heb ik nog de resterende tijd gesnorkeld en wat boottochtjes gemaakt langs het koraal. Ik ben ongeveer vijf uur bij/rond het Great Barrier reef geweest. Zaterdagavond ben ik met een groep mensen van het hostel naar de kroeg geweest en hebben we het zeer gezellig gehad. We werden de kroeg op ongeveer drie uur uitgeveegd. Rond vijf uur lag ik uiteindelijk in mijn bed in het hostel. Zondag 23 juli heb ik mijn in de ochtend uitgecheckt bij het hostel en ben ik voor de laatste nacht naar een hotel gegaan dat anderhalve kilometer verder lag dan het hostel. In het hotel heb ik mijn tas opnieuw ingepakt en de dingen die ik niet meer wilde weggegooid. In de middag ben ik nog even langs het strand gelopen en daar nog even heerlijk gerelaxt. Maandagochtend de huurauto ingeleverd op de luchthaven en toen is daadwerkelijke de terugreis begonnen. In totaal heb ik in Australië 4100 kilometer gereden in vier weken tijd.
De vluchten gingen via Melbourne en Abu Dhabi naar Amsterdam. Ik heb geen problemen ondervonden op de vluchten en ben veilig aangekomen in Amsterdam. Daar stond een welkom comité te wachten. Ik denk dat ze blij waren dat ik weer terug was, dit weet ik niet zeker hoor XD.

Ik heb een ontzettend mooie tijd gehad in Australië, maar ook zeker in Nieuw Zeeland. Aan alles komt een einde. Aan de ene kant is dit goed, maar aan de andere kant, ontmoet je zoveel leuk en gezellige mensen dat je eigenlijk nog wel langer met ze wil optrekken.

Ik hoop dat ik jullie een “klein” beetje op de hoogte heb kunnen houden van de dingen die ik heb meegemaakt. Ik zal jullie waarschijnlijk snel persoonlijk spreken en dan nog eens haar fijn vertellen wat ik heb gedaan. Ik heb ook genoeg foto’s kunnen maken, dus op zijn tijd zal ik die jullie wel laten zien. Helaas is de ruimte bij de verslagen beperkt, dus daarom zitten er bij de laatste verslagen niet zo veel foto’s.

• 20 Augustus 2017 - 19:20

Anneleen En Ronald:

En ook dit laatste verslag is prachtig om te lezen. Wat hen jij genoten en veel gezien! Echt heel vet.
    Al met al weet ik zeker dat je familie heel blij is dat je gezond en wel weer terug bent. Maar de ervaring en de herinneringen neemt niemand je meer af. GROOTS MAN!
    Groetjes, Ronald en Anneleen.