De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Andre

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Mijn avontuur in Amerika is begonnen

Voor diegene die het nog niet weten, ik heb een goede vlucht gehad en ben veilig aangekomen op de boerderij. Onderweg met het vliegtuig hebben we twee keer turbulentie gehad maar dit was snel voorbij.
Aangekomen op LA duurde het lang voordat ik door de douane was, er waren maar twee loketten open en daar moest iedereen doorheen. Nadat ik de douane was gepasseerd (alles was natuurlijk goed) heb ik snel mijn koffer kunnen vinden en ben toen naar buiten gelopen. Na een paar minuten buiten te hebben gelopen zag ik de auto die mij kwam ophalen. De vrouw van Roel, Joyce kwam mij ophalen. Ze was niet alleen, ze had ook hun zoon, Kevin bij haar. Tijdens de drie uur durende rit naar de boerderij hebben we wat geklets over van alles en nog wat. Dit ging natuurlijk wel in het Engels. Voordat ik naar mijn verblijfplaats ging hebben we eerst nog wat boodschappen gedaan.
Dinsdag avond heb ik bij Roel thuis gegeten met mijn huisgenoot Peter. Peter komt ook uit Nederland en zit hier al een tijdje. Ik heb nog een huisgenoot, een Amerikaan genaamd Chris. Chris woont permanent in het huis.
Maar Peter en ik hebben lekker gegeten bij Roel en toen kreeg ik te horen dat ik de volgende dag, meteen kon/moest werken.
De werkdag begint om 7 uur en toen ben ik met Peter en een Mexicaanse collega met een service truck naar een klant gereden. Het is ‘s ochtends nog erg fris en ben blij dat ik een trui bij mij heb. De bedoeling van mijn eerste werkdag was om te leren hakselen (zie foto). Dit ging jammer genoeg niet door, omdat andere dingen een hogere prioriteit had. Ik heb toen leren harken met een kleine trekker (zie foto).
Donderdag heb ik ook weer geharkt, maar aan het einde van de dag heb ik leren maaien (zie foto). Het maaien was wel raar, omdat de machine erg snel reageert op het sturen. Donderdag waren we al om 16.00 uur klaar en toen ben ik met Peter (omdat hij een auto heeft) boodschappen wezen doen en hebben we gegeten bij de Subway (gegeten op de Amerikaanse manier).
Vrijdag heb ik weer geharkt en zaterdag moet ik waarschijnlijk de hele dag werken. Normaal gesproken wordt er 5,5 dag gewerkt in de week (zaterdag alleen ‘s ochtends). Als het druk is dan wordt er 6 dagen gewerkt (ma-za).

Het weer is hier lekker. ’s Ochtends is het erg fris en in de loop van de dag wordt het warmer en is het erg aangenaam.
Het gaat met mij harstikke goed, heb het naar mijn zin en de mensen om mij heen zijn vriendelijk en willen mij graag helpen.
Zo mijn verslag van de eerste 3 dagen is gedaan. Ik weet niet wanneer de volgende komt, maar dat merken jullie wel :P


  • 15 Maart 2014 - 09:17

    Bram En Ina:

    Hey André,

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.Het is natuurlijk altijd maar afwachten bij wie je terrecht komt.Het is zo te horen,best hard werken,zeker als je soms zes dagen per week moet werken.Je bent wel lekker buiten de natuur.
    Het lijkt mij een prachtige ervaring om in Amerika te zijn.ik ben benieuwd of je veel van het land gaat zien. Ik neem aan dat dat wel in de planning ligt.

    Ik vind het leuk dat je ons op de mailing lijst hebt staan.We zijn benieuwd naar de verdere verslagen.

    Veel succes en geniet van de tijd daar.

    Groetjes,
    Bram en Ina

  • 15 Maart 2014 - 12:10

    Wilma:

    Ha die André,

    Leuk wat van je te horen en fijn dat je een goede start hebt gemaakt. De kop is eraf en je Amerikaanse avontuur is begonnen! Het zal ongetwijfeld hard werken zijn, maar het lijkt wel afwisselend. Vast wel fijn dat je ook nog een nederlands kan praten met je collega.
    Keep going en tot de volgende keer,

    doei, de Guitjes

  • 15 Maart 2014 - 17:51

    Ronald En Anneleen:

    Hi André,
    Wat leuk om te lezen. Fijn dat de start zo goed is verlopen. Een goed begin is het halve werk nietwaar?
    Het is een hele stap die je hebt gezet, dus dan is het prettig als het eerste gevoel goed is. We hopen nog vaak wat van je te lezen en wat foto's te zien. Maar als je inderdaad 5,5 of misschien zelfs 6 dagen in de week werkt, vroeg op en er vast niet altijd vroeg in, dan zal je misschien niet altijd zin hebben om te schrijven. Toch is het ook voor jezelf leuk om straks alles nog eens terug te kunnen lezen.
    Wij volgen je in ieder geval graag en kijken uit naar nieuwe berichten. Veel succes en plezier verder.
    Groetjes, Ronald en Anneleen.

  • 17 Maart 2014 - 20:15

    Johelma Hans:

    Hallo André je moest al vroeg vertrekken uit Nederland je lieve ouders en zus brachten je weg .Je bent goed aangekomen en met open armen ontvangen .leuk dat wij ook je reisverslagen mochten lezen .Wij wensen jouw een geweldige tijd in Amerika toe .Een houden contact Maak er een mooie tijd van .
    Groetjes Johelma en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 25975

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: