De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

20 Maart 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Zo de eerste week is nu al voorbij. De tijd gaat hard als je aan het werk bent.
Ik vind het harstikke leuk om jullie reactie te lezen bij mijn verslagen.
Het bedrijf waar ik werk is vooral een loonbedrijf. De kans is dus vrij klein dat ik met koeien ga werken. De koeien staan hier het hele jaar door buiten. Een gemiddelde boer heeft ongeveer 3000 koeien en een grote boer 10000.
Het Engels praten, gaat naar mijn mening wel redelijk. Ik kan mij zelf redelijk verstaanbaar maken.
Zondag was ik lekker vrij. Ik heb toen eerst lekker uitgeslapen (tot 8.00). Daarna ben ik de was gaan doen en dat is allemaal goed gegaan, niks is verkleurd of gekrompen :P. Zondag heb ik verder een rondje om het bedrijf gelopen en een beetje van het zonnetje genoten.
Maandag moest ik weer werken en heb ik een collega (en huisgenoot) Peter geholpen meteen pompinstallatie te monteren. Op een gegeven moment konden we niet verder, omdat we niet de juiste onderdelen hadden. Toen zijn we naar een groothandel gegaan en die had het ook niet. Dus we moesten wachten. Peter vertelde mij dat het soms wel 2 tot 3 weken kan duren voordat je je onderdelen hebt als ze besteld moeten worden. (Dit is dus niet met NL te vergelijken. In NL kan je het bestellen en dan is het de volgende dag of uiterlijk een week later binnen).
Die dag heb ik verder nog een dynamo van een Caterpiller heftruck vervangen. Deze was stuk en ze vroegen mij of ik hem wilde vervangen.
Verder heb ik begin deze week weer geharkt met de trekker en heb ik weer wat geleerd over de maaier. Bij het onderhoud van een aantal vrachtwagens heb ik geassisteerd.
Vanavond ga ik met mijn beide huisgenoten (Peter en Chris) eten bij Roel en Joyce Hofstee (de eigenaars van het bedrijf).

Zo dit was het verslag dan weer, tot de volgende keer.



  • 20 Maart 2014 - 08:23

    Bram En Ina.:

    Hoi André,

    Zo te horen gaat het allemaal prima.Je hebt er waarschijnlijk een taak bij gekregen,als je thuis komt.DE WAS!! Er zijn maar weinig mannen die de was NIET verpesten en daar ben jij van nu af een van.Knap hoor!

    Maar idd,wat een mega bedrijven zijn dat,ik heb geen idee hoeveel koeien de boeren in Nederland gemiddeld hebben.
    Daar zal aardig wat werk te doen zijn.
    Ik weet zeker dat ze heel erg blij met je zijn.
    En ik weet ook zeker dat je trotse ouders hebt! Zou ik ook zijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 25958

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: