Eerste maand zit er op, wheat season gestart - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Eerste maand zit er op, wheat season gestart - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Eerste maand zit er op, wheat season gestart

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Andre

24 April 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

De eerste maand in Amerika heb ik overleeft. Het viel de eerste maand erg mee, heb veel aardige mensen ontmoet en het werk bevalt mij ook. Het wheat season is nu gestart. Ben nu druk aan het maaien. Af en toe zit ik op de hakselaar wat ik erg leuk vind. Het zijn nu lange dagen geworden. Om 7.00 am beginnen en dan als het meezit om 6.30 pm stoppen en dan nog even onderhoud doen aan je machine. Luchtfilters schoonblazen, messen vervangen en doorsmeren zijn dingen die na elke werkdag moeten gebeuren. De afgelopen 2 weken heb ik 5,5 a 6 dagen gewerkt.

Er heeft ook al een paar keer een vrachtwagen vastgezeten in het land, toen kwam de grote kniktrekker van de kuil om de trekker los te trekken. Soms lukt het de trekker om de volle vrachtwagen los te trekken en soms niet. Dan moet de vrachtwagen worden leeg gemaakt en dan lukt het wel. Het wheat wordt dan later met een shovel weer opgeschept en in een vrachtwagen gegooid.
We hebben ook al een keer vastgestaan met de maaier en die is door een hakselaar losgetrokken.
Een paar weken geleden, op een zaterdagavond, ben ik wezen kijken bij een stock car race in Tulare¬. Het was leuk om zoiets te zien, en aan het einde konden we even in de pits kijken. Daar staan dan niet gewone autotrailers, maar hele vrachtwagencombinaties met werkplaats.

Afgelopen zaterdagavond ben ik met een groep naar een baseball game geweest. Dit was niet in een stadion, maar het was een wedstrijd uit een lagere divisie. Het was leuk om het te zien en het was gezellig. Na de wedstrijd zijn we nog even naar een aantal kroegjes geweest.

Ik heb inmiddels mijn rijbewijs gehaald in Californië. Met mijn theorie examen waren er 36 vragen en ik had er 1 fout. In Amerika heb je geen tijdlimiet voor elke vraag. Dit vond ik wel prettig, zo kon ik de vragen en antwoorden rustig doorlezen en het goede antwoord kiezen. Afgelopen woensdag (23 april) had ik mijn rijtest. De rit duurde ongeveer 10 minuten en ik had een paar kleine foutjes gemaakt. Ondanks de kleine foutjes heb ik het toch gehaald. Ik had als het waren 10 strafpunten en ik mocht er maximaal 15 hebben om als nog te slagen. Ik heb nu een tijdelijk rijbewijs en de officiële wordt met de post opgestuurd.

Groetjes aan jullie allemaal en tot de volgende keer.

  • 24 April 2014 - 08:25

    Lies Den Ouden:

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wel hard werken dus...kom je nog wel aan een boek toe? Ik denk van niet. Wij maken ons op voor de eerste Koningsdag, het weer lijkt goed dus dat wordt feest! Veel plezier daar en tot horen, groetjes Lies

  • 24 April 2014 - 16:14

    Brigitta:

    Je laat je rijbewijs toch wel naar TipTon zenden? Niet automatisch de Westerweg ingevuld als adres?
    Verder goed om te lezen dat je je vermaakt.

  • 24 April 2014 - 19:07

    Wi9lma Van Stein:

    Ha die André, fijn om nog steeds te lezen dat je het naar je zin hebt. Het zal ongetwijfeld heel hard werken zijn maar daar leer je vast heel veel van (en trouwens beter werken als niet werken) en gelukkig heb je ook nog de nodige leuke dingen erom heen. Alles is ook groot daar hè?! Wel heel leuk om dat allemaal zo te ervaren. Wij zijn kleinschalig heel druk en gaan morgen weer naar de camping. We hebben er wel weer zin in.
    Dus, nu even de laatste dingetjes. Keep going strong en we horen weer van je!

    Doei, groetjes de Guitjes

  • 26 April 2014 - 21:29

    Anneleen:

    Leuk om je verslag weer te lezen André!. Wat een andere wereld, terwijl het ook westers is. Lang en hard werken, tsja..... we hebben het zo slecht nog niet hier in ons kleine landje. Maar fijn, dat jij er zo van geniet en veel leert. Maar vooral ook leuk dat je ondanks die lange werkdagen en werkweek nog zoveel leuke dingen doet met leuke mensen. Have fun and take care!
    Grtz, Ronald en Anneleen.

  • 26 April 2014 - 21:31

    Anneleen:

    Leuk om je verslag weer te lezen André!. Wat een andere wereld, terwijl het ook westers is. Lang en hard werken, tsja..... we hebben het zo slecht nog niet hier in ons kleine landje. Maar fijn, dat jij er zo van geniet en veel leert. Maar vooral ook leuk dat je ondanks die lange werkdagen en werkweek nog zoveel leuke dingen doet met leuke mensen. Have fun and take care!
    Grtz, Ronald en Anneleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 25973

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: