Rustige periode - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Rustige periode - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Rustige periode

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

07 April 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Om te beginnen met mij gaat alles goed. De hechtingen zijn nu inmiddels al een week uit mijn vinger en de wond geneest goed.

Zaterdag 30 maart waren Peter en ik uitgenodigd bij Roel en Joyce Hofstee, omdat ze een feestje gaven. We hebben daar lekker gebarbecued en er was meer dan genoeg te eten. Roel en Joyce hebben dit zelf gemaakt, ze kunnen goed koken.

Zondag 31 maart ben ik naar een kerk (Tulare Community Church) geweest en dat was een hele ervaring. In deze kerk hadden ze een muziek band die tijdens de dienst live muziek speelde en verder werd alle tekst geprojecteerd op muren en doeken met behulp van beamers. Er zijn tijdens een kerkdienst meerdere spreekers. De één doet de opening en weer een ander doet de preek en weer een ander doet het einde van de dienst.
Aan het einde van de dienst werden we (Peter en ik) uitgenodigd om bij familie van Beek een kopje koffie en wat versnaperingen te nuttigen. Peter kon de familie al, hij heeft daar voor een paar maanden gewerkt en is er een keer op vakantie geweest. Het is een leuke en gezellige familie. Zondagmiddag heb ik een fietstochtje gemaakt van een uurtje met Peter en Tim van Beek.

Het is nu redelijk rustig op het bedrijf en we doen nu een beetje onderhoud aan de machines, ik ben vooral machines aan het schoonspuiten. Dit hoort er ook gewoon bij, maar is niet het leukste wat er is. Paar dagen geleden heb ik in de boomgaard een aantal bomen geplant op plaatsen waar de oude bomen waren omgewaaid. Heb dus ook even de tuinman kunnen uithangen. De bomen die ik geplant heb zijn amandelbomen.

Gisteren (zaterdag 5 april) had Roel, Peter en mij uitgenodigd om mee te gaan naar een feestje dat plaats vond tegenover zijn huis. Het was een gezellig feestje en ik heb daar een aantal gezellige mensen ontmoet. Aan het einde van de avond zijn Peter, Lupe en ik nog naar een aantal kroegjes geweest in de buurt van Porterville. Lupe is een Amerikaanse meid met Mexicaans bloed die we op deze avond hebben ontmoet. Lupe reed, want de wij, de mannen, hadden al wat bier op. Ze heeft ons ook weer terug gebracht naar huis.

Als het goed is wordt het vanaf maandag 7 april drukker op het bedrijf, het wheat season gaat beginnen.

• 07 April 2014 - 12:02

Marjon:

Hi André,

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. De werkzaamheden zijn toch wel redelijk gevarieerd. Zo ben je straks van alle markten thuis. Je raakt al behoorlijk ingeburgerd in het Amerikaanse (uitgaans)leven. Leuk hoor!
    Succes daar en we lezen je volgende reisverslag graag binnenkort.
    Groeten van Nick, Menno en Marjon

• 07 April 2014 - 15:48

Lies Den Ouden:

Hai andre,
    Dat ziet er gezellig uit. Leuk om ook de kerk van een andere kant te zien. Je wordt goed opgevangen als ik het zo lees, lekker voor jou. Voorzichtig hè, meisje die Lupe heten, zijn dat geen wolvinnen in schaapsklere? Haha.

• 09 April 2014 - 23:25

Ronald En Anneleen:

Hey André,
    Vanavond even een inhaalslag gemaakt met het lezen van je leuke verslagen. We zijn een beetje erg druk geweest , maar nu zijn we er eens goed voor gaan zitten.
    Je schrijft leuk en lekker duidelijk. En wat een belevenissen! Dat gedoe met de pinpas is natuurlijk prut en de snee in je vinger is helemaal beroerd. Maar gelukkig geneest het goed zo te lezen.
    Je hebt ook al heel wat mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Fijn dat je zo goed contact maakt en opgenomen wordt in groepjes.
    Een kerkdienst in het buitenland is altijd bijzonder he. Heel anders dan wat je gewend bent van thuis, maar het is juist zo mooi dat je dan toch hetzelfde deelt met de mensen daar in de kerk. Zo ervaren wij dat altijd als we in de vakantie in Engeland wel eens naar een dienst gaan.
    En dan ook nog een kroegentocht. That's real life man. :-)
    Nou veel succes maar weer verder. We lezen graag hoe het verder gaat met je.
    Groet van Ronald en Anneleen.