Roadtrip Australië, Sydney tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu Roadtrip Australië, Sydney tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Andre Ubbels - WaarBenJij.nu

Roadtrip Australië, Sydney tot Brisbane

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Andre

26 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Hallo Allemaal,

Waar moet ik beginnen met mijn verhaal van Australië. Ik heb zo veel dingen meegemaakt.
Op 22 juni ben ik dus in Sydney aangekomen na een goed vlucht. Ik ben toen meteen naar het hostel gegaan wat in het centrum van de stad lag. Vanaf het dakterras had ik een schitterend uitzicht op het Opera house. Ik heb in het weekend de stad Sydney een beetje verkend en ben naar Bondi en Bronte Beach geweest. Ik ben ook over de Harbour brigde gelopen en natuurlijk lang het Opera house. Ik heb een aantal gezellige avonden gehad in de stad met een Engelse kamergenoot. Maandag 26 juni ben ik terug gegaan naar de luchthaven om mijn huurauto op te halen. Vanaf de luchthaven ben ik naar de Blue Mountains gereden om daar een paar korte wandelingen te maken. Na de Blue Mountains ben ik via The Entrance naar Newcastle gereden. In Newcastle heb ik walvissen gespot vanaf het strand en heb ik een wandeling gemaakt op Mount Tomaree. Na Newcastle ben ik met een tussen stop in Froster naar Port Macquarie gereden. In de omgeving van Port Macquarie heb ik de Billabong Zoo bezocht. In deze dierentuin kon ik Kangoeroes voeren en Koala’s aaien. Een andere bezienswaardigheid was het Koala Hospital. Dit ziekenhuis vangt gewonden Koala’s op en verzorgt ze tot dat ze weer terug in de natuur gezet kunnen worden. De volgde stop was Coffs Harbour. In Coffs Harbour ben ik bij een klompenmakerij geweest en heb ik lekker een frikandel gegeten. Bij deze klompenmakerij was ook een Madurodam, kleinschalig maar het was er. De mensen die dit runnen zijn 2de generatie Nederlands. Ik heb ook nog met oprichter gesproken die op 16 jarige leeftijd naar Australië was verhuisd. Na een tijd in de bouwsector te hebben gewerkt is hij een camping gestart. Toen deze meneer te horen kreeg dat er een klompenmakerij in de buurt te koop stond, heeft hij de machines gekocht en bij de camping geplaatst. Met zijn ervaring in de bouwsector en na een bezoek aan Madurodam in Nederland is hij op een gegeven moment met zijn eigen Madurodam begonnen. Het was leuk om met deze man even te praten en ervaringen uit te wisselen. De bedoeling was om even kort bij de klompenmakerij te kijken en uiteindelijk ben ik bijna drie uur bij deze mensen geweest.
Rond Coffs Harbour ligt het Dorrigo national park, in dit park heb ik een paar wandelingen gemaakt.
In het hostel in Coffs Harbour ben ik een Nederlandse jongen, Jeroen, tegen gekomen die dezelfde rit maakt als mij. Het enige verschil is dat hij drieënhalf week de tijd had om van Sydney naar Cairns te rijden en ik vier. Hij reist ook alleen en heeft ook een auto gehuurd. Het grappige was wel dat we uiteindelijk een week samen hebben gereisd. Overdag deden we onze eigen dingen en aan het einde van de middag kwamen we elkaar weer tegen in de hostels, van Coffs Harbour tot en met Brisbane. Vanuit Coffs Harbour ben ik naar Byron Bay gereden. In Byron Bay heb ik gesnorkeld en heb ik de zonsondergang gezien op het strand. Byron Bay was echt een Hippie dropje. Veel campers en veel straat muziekkanten en er hangt een relaxte sfeer. Na een paar heerlijke dagen in Byron Bay ben ik naar Surfers Paradise gereden. Wat de naam al doet vermoeden, het was een mooi gebied om te surfen. Dit heb ik dus ook maar even gedaan, maar wat een verschil met de golven in Nieuw Zeeland. Ik had weer heerlijk genoten van een paar uur surfen. Bij Surfers Paradise liggen ook de Minyon Falls en die heb ik ook even bekeken. De volgende stop was Brisbane. In de buurt van Brisbane heb ik verschillende bergen bezocht, De Tamborine mountain en de Glass house mountain bezocht. Beide waren schitterend om te bekijken en om te bewandelen. Ik ben ook bij de Australia Zoo geweest en heb hier verschillende krokodillen shows bekeken. Deze dierentuin is opgericht door Bob en Lynn Irwan, bekende mensen hier. De tijd dat ik in Brisbane zat heeft het geregend. Daarom ben ik ook maar een museum in gedoken en de expositie van de Gladiator bekeken.

Ik had in mijn planning zitten dat ik binnen twee weken in Brisbane wilde zijn. Dit is mij ook gelukt. Het reizen alleen in Australië ging goed en het is super leuk om dan s ’avonds lekker met mensen te kunnen praten in de hostels en ervaringen uit te wisselen of gewoon lekker slap ouwe hoeren.

  • 27 Juli 2017 - 08:05

    Lies:

    Hai andre, wat weer een mooie trip! Ik vroeg mij af wat jij dadelijk wil gaan doen als je ooit weer thuis komt tenminste? Zou je niet rusteloos worden na een poosje op een plaats? Watben je van plan? Afijn, dat zullen we vanzelf wel zien. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en moed om dit alles alleen te ondernemen. Kom veilig terug in het Hollandsche en nog veel plezier,
    Groetjes Lies

  • 20 Augustus 2017 - 19:12

    Anneleen En Ronald:

    Wat een prachtig verslag André! We zijn wat laat met lezen, doordat wij ook met vakantie zijn geweest. Nu even inhalen dus. Je roadtrip is echt jaloersmakend. Ik ga nu gauw het laatste deel lezen. Inmiddels ben jij al weer bijna een maand thuis. Misschien al met je fotoboek bezig?
    Groetjes, van Ronald en Anneleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 25943

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 23 Juni 2017

Werken in Nieuw Zeeland

11 Maart 2014 - 12 December 2014

Werken/stage in Amerika

Landen bezocht: